Help ons: vul de wintersport enquête in!

Rogier op 12 mei 2023· 38 reacties

null

Het is bijna zomer, maar wij zijn met onze gedachten alweer bij de winter! Om ons zo goed mogelijk voor te bereiden op de komende winter hebben we een aantal vragen. Graag zouden we willen weten wat voor soort wintersporter jij bent, hoe jij op wintersport gaat, hoe je denkt over duurzaamheid en wintersport en of je je nog zorgen maakt over prijsstijgingen volgend seizoen.

Klik hier om naar de enquête te gaan

Je zou ons heel erg helpen met het invullen van onderstaande vragenlijst. Tijdsduur: < 7 minuten.

Rogier
woont in de Franse Alpen. Als er maar een beetje sneeuw ligt, is hij buiten te vinden, om ons daarna bij te praten.

Plaats een reactie

De vraag over reizen met de trein, ik mis de optie: weinig keuze en beschikbaarheid!
Probeer al jaren eens met de trein te gaan, maar al een jaar van tevoren volgeboekt waar het leuk is met een gezin, en natuurlijk in de vakanties!

*bericht bewerkt door mstuip op 12 mei 2023 10:27

Dat is inderdaad een goed punt. Deze heb ik toegevoegd.

Click. Click. Peace

“Wat is volgens jou, wat uitstoot en energiegebruik betreft, het meest belastend aan een wintersportvakantie? (1 is minst belastend - 5 is meest belastend)”

Bij bovenstaande vraag is me niet op voorhand duidelijk dat ik een volgorde moet maken, van minst belastend tot meest belastend (omdat ik maar 1 antwoord per kolom mag invullen en niet 2 antwoorden als waarde 3 mag invullen).

Misschien kun je daar nog iets bij zetten? @rogier

Bergen + Sneeuw = ❤

En tot slot: ik geef aan ik ben niet bekend met Aevitae, maar moet toch deze vraag beantwoorden:

“Je gaf aan dat je wel bekend bent met Aevitae, maar nooit een zorgverzekering bij ons hebt gehad.” @rogier

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik heb m’n best weer gedaan. Opmerkingen hierboven mee eens.
Bij kopen skipas mis ik ook de optie kassa, online en pakketreis. Alledrie de opties komen bij mij weleens voor. Misschien beter dat je daar meer antwoorden kunt aanvinken.

“Wat is volgens jou, wat uitstoot en energiegebruik betreft, het meest belastend aan een wintersportvakantie? (1 is minst belastend - 5 is meest belastend)”

Bij bovenstaande vraag is me niet op voorhand duidelijk dat ik een volgorde moet maken, van minst belastend tot meest belastend (omdat ik maar 1 antwoord per kolom mag invullen en niet 2 antwoorden als waarde 3 mag invullen).

Misschien kun je daar nog iets bij zetten? @rogier

Nelis op 12 mei 2023 11:10

Pf ja, da’s dan ook nog zo’n vraag waarvan ik denk, moet dat nu?
Dus ik dacht eerst alles op 3 dus nu maar van boven naar beneden van 1 naar 5. Gewoon omdat dit me niet interesseert.

Dan:

  • waarom ik niet met de trein op vakantie ga had ik graag alle redenen willen aanduiden in plaats van maar eentje.
  • ik koop mijn skipas aan de kassa, waarom vraag je me dan nog waarom ik online koop?

En ook op de vraag: “Verwacht jij dat klimaatverandering binnen afzienbare tijd problematisch wordt voor wintersportgebieden”. Had ik meer dan 1 antwoord willen geven omdat ik denk dat gebieden met sneeuwkanonnen veel kunnen opvangen maar dan vnl in hoger gelegen gebieden. (antwoorden 1 en 2)

Verder geen ander gezeur mijnentwege. :p

Bla, bla, bla.

Ik kom bij deze vraag maar niet verder, wat ik ook probeer. Vanaf iPad of mobiel ook niet. Maar begrijp uit de reacties dat het anderen wel is gelukt….

null

Ik kom bij deze vraag maar niet verder, wat ik ook probeer. Vanaf iPad of mobiel ook niet. Maar begrijp uit de reacties dat het anderen wel is gelukt….

null

Gerben.t.Z op 12 mei 2023 22:17

Lees de vraag eens goed dan…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik heb hem ingevuld… Maar (dit is de eerste keer dat ik dit zeg) wat een ongelooflijke zeik enquête is dit zeg. Definieer nu eens wat termen i.p.v. mensen naar ronduit nietszeggende (en veelal niet van enige hersenspoeling gespeende) kwalificaties als duurzaamheid en belastend te dirigeren. Zo willen we allemaal wel onderzoek doen… Ik snap het allemaal wel, wij Wintersporters moeten ons allemaal oh zo schuldig voelen… Maar dat doe ik dus geenszins.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik kom bij deze vraag maar niet verder, wat ik ook probeer. Vanaf iPad of mobiel ook niet. Maar begrijp uit de reacties dat het anderen wel is gelukt….

null

Gerben.t.Z op 12 mei 2023 22:17

Ja ik ging ook even nat, maar je moet dus volgorde van 1 (minst belastend) naar 5 (meest belastend) invullen. Dus bij elke kolom mag je maar 1 kruisje hebben

Ik kom bij deze vraag maar niet verder, wat ik ook probeer. Vanaf iPad of mobiel ook niet. Maar begrijp uit de reacties dat het anderen wel is gelukt….

null

Gerben.t.Z op 12 mei 2023 22:17

Lees de vraag eens goed dan…

Shane op 12 mei 2023 22:31

Ahaa, ik snap em … 😬

Het was jammer dat op sommige vragen geen meerdere antwoorden op mogelijk waren.

Ik ben bijvoorbeeld afgelopen seizoen ben ik 3X met de auto op wintersport gegaan, 1X vliegen en 1X met de trein.

Ook heb ik 2X in een hotel gezeten en 3X in een appartement, maar kon ik hier enkel uit 1 antwoord kiezen.

Ook ben ik het er mee eens dat deze enquête op sommige vlakken bijna als huiswerk voelde, en sommige vragen suggestief waren.

Ik denk bijvoorbeeld dat in je eentje in een dikke SUV op wintersport gaan meer CO2 uitstoot dan vliegen, maar dat met 4 personen in een normale personen auto naar wintersport gaan minder CO2 uitstoot creëert dan vliegen doet.

Het maken van kunstsneeuw vereist veel energie, maar de energiemarkt is variabel, dus hoeft geen extra CO2 uitstoot te veroorzaken. Als er bijvoorbeeld veel wind staat kan de sneeuw productie netto goed zijn voor het energienet en dit zijn zaken waar in de toekomst goed naar gekeken moet worden.

*bericht bewerkt door Alex20101990 op 13 mei 2023 11:04

Ik heb enkel de eerste pagina kunnen invullen, daarna loop ik vast. Mijn probleem:
Ik kan onderstaande vraag niet invullen en kom daarom niet verder.
Wanneer boek je:
Nooit, want ik heb een eigen accommodatie

Onderstaande vraag geeft een verkeerd beeld
Hoe vaak ga je ?
2 maal, maar dat zeg nog niets, pas als ik zeg hoelang wordt het interessant nl

  1. half november tot kerst
  2. begin januari tot begin mei
bon ski

Ik denk bijvoorbeeld dat in je eentje in een dikke SUV op wintersport gaan meer CO2 uitstoot dan vliegen, maar dat met 4 personen in een normale personen auto naar wintersport gaan minder CO2 uitstoot creëert dan vliegen doet.

Alex20101990 op 13 mei 2023 11:00

Vliegen geeft altijd meer CO2 uitstoot.

Ik denk bijvoorbeeld dat in je eentje in een dikke SUV op wintersport gaan meer CO2 uitstoot dan vliegen, maar dat met 4 personen in een normale personen auto naar wintersport gaan minder CO2 uitstoot creëert dan vliegen doet.

Alex20101990 op 13 mei 2023 11:00

Vliegen geeft altijd meer CO2 uitstoot.

Vinci69_ op 13 mei 2023 20:11

Aan de hand van jouw reactie besloot ik toch eens de materie in te gaan om het uit te zoeken.

Economy Class vliegen is op een vlucht van ~1000 km circa 200 gram CO2 pp per km.
Een dikke SUV of sportwagen (Range Rover/Porsche Cayenne/BMW X5) hebben allemaal motor varianten die duidelijk meer CO2 per km uitstoten per gereden km (300 gram+ is geen uitzondering). Dit is fabrieksopgave bij rustig rijden, dus bij flink doorrijden in Duitsland kan dit zo naar 400/500 gram per km.

In je eentje met een dikke wagen op wintersport gaan kan daadwerkelijk flink meer CO2 uitstoot veroorzaken dan vliegen.

Een grove vuistregel is dat een vliegtuig per persoon op middellange vluchten (700-3500 km) net zoveel CO2 uitstoot per km als een benzine auto die 1 op 12 rijdt. Rijdt je auto zuiniger dan dat, of rij je met 2 of meer personen dan heeft autorijden normaliter inderdaad minder CO2 uitstoot als gevolg dan vliegen.

Wat ook interessant is, en gevolg heeft op de CO2 uitstoot van een reis is de daadwerkelijke afgelegde kms. Een vlucht vanuit Rotterdam naar Innsbruck is volgens het ICAO (de luchtvaart tak van de Verenigde Naties) 721 km, terwijl diezelfde rit met de auto afhankelijk van de gekozen route tussen de 949 en 1008 km is volgens Google Maps.
Dit heeft natuurlijk ook een nadelig effect op de CO2 uitstoot van de auto aangezien de rit 20% langer is dan de vlucht. Dit maakt dus dat een auto nog eens 20% zuiniger op deze specifieke rit moet zijn om minder CO2 uit te stoten dan een vlucht (~1 op 14).

De gemiddelde treinreis is 4X lager in CO2 uitstoot per gereden km dan een gemiddelde auto. Dit betekent dat met een volle auto op wintersport gaan of met de trein de minste hoeveelheid CO2 uitstoot veroorzaakt.

*bericht bewerkt door Alex20101990 op 14 mei 2023 08:00

Ik heb enkel de eerste pagina kunnen invullen, daarna loop ik vast. Mijn probleem:
Ik kan onderstaande vraag niet invullen en kom daarom niet verder.
Wanneer boek je:
Nooit, want ik heb een eigen accommodatie

Onderstaande vraag geeft een verkeerd beeld
Hoe vaak ga je ?
2 maal, maar dat zeg nog niets, pas als ik zeg hoelang wordt het interessant nl

  1. half november tot kerst
  2. begin januari tot begin mei
skifan op 13 mei 2023 17:49

Heerlijk zeg!

Ik heb hem ingevuld… Maar (dit is de eerste keer dat ik dit zeg) wat een ongelooflijke zeik enquête is dit zeg. Definieer nu eens wat termen i.p.v. mensen naar ronduit nietszeggende (en veelal niet van enige hersenspoeling gespeende) kwalificaties als duurzaamheid en belastend te dirigeren. Zo willen we allemaal wel onderzoek doen… Ik snap het allemaal wel, wij Wintersporters moeten ons allemaal oh zo schuldig voelen… Maar dat doe ik dus geenszins.

Shane op 12 mei 2023 22:40

Dank je, Shane. Precies mijn gedachte, bij het invullen wordt je erg richting het “groene” schuldgevoel gedrukt.

Ik heb hem ingevuld… Maar (dit is de eerste keer dat ik dit zeg) wat een ongelooflijke zeik enquête is dit zeg. Definieer nu eens wat termen i.p.v. mensen naar ronduit nietszeggende (en veelal niet van enige hersenspoeling gespeende) kwalificaties als duurzaamheid en belastend te dirigeren. Zo willen we allemaal wel onderzoek doen… Ik snap het allemaal wel, wij Wintersporters moeten ons allemaal oh zo schuldig voelen… Maar dat doe ik dus geenszins.

Copy that 👍

Shane op 12 mei 2023 22:40
When life gets too complicated.... SKI

Mijn best weer gedaan.

Veel wintersporters (van deze site) gaan meerdere keren per jaar op wintersport. Maar bij veel vragen kun je maar 1 antwoord geven. Zo zit ik met mijn gezin altijd in een appartement en boeken wij erg vroeg (kerst 2023 is geboekt); terwijl de feestvakantie met vrienden meestal medio september wordt geboekt en ik altijd in een pension zit.
De short-trip begin december boeken we last-minute en dan zitten we ook regelmatig in een hotel.
Qua treinreizen had ik ook meerdere opties willen aangeven.
dus voortaan zou het fijn zijn als je meerdere antwoorden kunt geven.

Heb hem ook ingevuld, maar denk dat hij echt opgemaakt is om een gekozen resultaat te bekomen… neemt een beetje het doel van een “enquete” weg, spijtig genoeg. Maar dat zal dan wel commerciële doeleinden hebben zeker?

Get woke, go broke. Succes!

*bericht bewerkt door yoguido op 15 mei 2023 17:03

Ik denk bijvoorbeeld dat in je eentje in een dikke SUV op wintersport gaan meer CO2 uitstoot dan vliegen, maar dat met 4 personen in een normale personen auto naar wintersport gaan minder CO2 uitstoot creëert dan vliegen doet.

Alex20101990 op 13 mei 2023 11:00

Vliegen geeft altijd meer CO2 uitstoot.

Vinci69_ op 13 mei 2023 20:11

Aan de hand van jouw reactie besloot ik toch eens de materie in te gaan om het uit te zoeken.

Economy Class vliegen is op een vlucht van ~1000 km circa 200 gram CO2 pp per km.
Een dikke SUV of sportwagen (Range Rover/Porsche Cayenne/BMW X5) hebben allemaal motor varianten die duidelijk meer CO2 per km uitstoten per gereden km (300 gram+ is geen uitzondering). Dit is fabrieksopgave bij rustig rijden, dus bij flink doorrijden in Duitsland kan dit zo naar 400/500 gram per km.

In je eentje met een dikke wagen op wintersport gaan kan daadwerkelijk flink meer CO2 uitstoot veroorzaken dan vliegen.

Een grove vuistregel is dat een vliegtuig per persoon op middellange vluchten (700-3500 km) net zoveel CO2 uitstoot per km als een benzine auto die 1 op 12 rijdt. Rijdt je auto zuiniger dan dat, of rij je met 2 of meer personen dan heeft autorijden normaliter inderdaad minder CO2 uitstoot als gevolg dan vliegen.

Wat ook interessant is, en gevolg heeft op de CO2 uitstoot van een reis is de daadwerkelijke afgelegde kms. Een vlucht vanuit Rotterdam naar Innsbruck is volgens het ICAO (de luchtvaart tak van de Verenigde Naties) 721 km, terwijl diezelfde rit met de auto afhankelijk van de gekozen route tussen de 949 en 1008 km is volgens Google Maps.
Dit heeft natuurlijk ook een nadelig effect op de CO2 uitstoot van de auto aangezien de rit 20% langer is dan de vlucht. Dit maakt dus dat een auto nog eens 20% zuiniger op deze specifieke rit moet zijn om minder CO2 uit te stoten dan een vlucht (~1 op 14).

De gemiddelde treinreis is 4X lager in CO2 uitstoot per gereden km dan een gemiddelde auto. Dit betekent dat met een volle auto op wintersport gaan of met de trein de minste hoeveelheid CO2 uitstoot veroorzaakt.

Alex20101990 op 14 mei 2023 07:29

Om het plaatje compleet te maken moet je wel de rit naar en van het vliegveld erbij rekenen.
Auto’s met > 300gCO2 daar moet je ook ver naar zoeken (tenzij heel groot en heel oud) en bij het merendeel van de vakantieritten zitten er 2 of meer mensen in de auto.
Dus ik denk wel dat het correct is te zeggen dat in de praktijk vliegen per persoon meer CO2 uitstoot geeft dan de auto.

Ik denk bijvoorbeeld dat in je eentje in een dikke SUV op wintersport gaan meer CO2 uitstoot dan vliegen, maar dat met 4 personen in een normale personen auto naar wintersport gaan minder CO2 uitstoot creëert dan vliegen doet.

Alex20101990 op 13 mei 2023 11:00

Vliegen geeft altijd meer CO2 uitstoot.

Vinci69_ op 13 mei 2023 20:11

Aan de hand van jouw reactie besloot ik toch eens de materie in te gaan om het uit te zoeken.

Economy Class vliegen is op een vlucht van ~1000 km circa 200 gram CO2 pp per km.
Een dikke SUV of sportwagen (Range Rover/Porsche Cayenne/BMW X5) hebben allemaal motor varianten die duidelijk meer CO2 per km uitstoten per gereden km (300 gram+ is geen uitzondering). Dit is fabrieksopgave bij rustig rijden, dus bij flink doorrijden in Duitsland kan dit zo naar 400/500 gram per km.

In je eentje met een dikke wagen op wintersport gaan kan daadwerkelijk flink meer CO2 uitstoot veroorzaken dan vliegen.

Een grove vuistregel is dat een vliegtuig per persoon op middellange vluchten (700-3500 km) net zoveel CO2 uitstoot per km als een benzine auto die 1 op 12 rijdt. Rijdt je auto zuiniger dan dat, of rij je met 2 of meer personen dan heeft autorijden normaliter inderdaad minder CO2 uitstoot als gevolg dan vliegen.

Wat ook interessant is, en gevolg heeft op de CO2 uitstoot van een reis is de daadwerkelijke afgelegde kms. Een vlucht vanuit Rotterdam naar Innsbruck is volgens het ICAO (de luchtvaart tak van de Verenigde Naties) 721 km, terwijl diezelfde rit met de auto afhankelijk van de gekozen route tussen de 949 en 1008 km is volgens Google Maps.
Dit heeft natuurlijk ook een nadelig effect op de CO2 uitstoot van de auto aangezien de rit 20% langer is dan de vlucht. Dit maakt dus dat een auto nog eens 20% zuiniger op deze specifieke rit moet zijn om minder CO2 uit te stoten dan een vlucht (~1 op 14).

De gemiddelde treinreis is 4X lager in CO2 uitstoot per gereden km dan een gemiddelde auto. Dit betekent dat met een volle auto op wintersport gaan of met de trein de minste hoeveelheid CO2 uitstoot veroorzaakt.

Alex20101990 op 14 mei 2023 07:29

Om het plaatje compleet te maken moet je wel de rit naar en van het vliegveld erbij rekenen.
Auto’s met > 300gCO2 daar moet je ook ver naar zoeken (tenzij heel groot en heel oud) en bij het merendeel van de vakantieritten zitten er 2 of meer mensen in de auto.
Dus ik denk wel dat het correct is te zeggen dat in de praktijk vliegen per persoon meer CO2 uitstoot geeft dan de auto.

Errant op 15 mei 2023 17:35

Er zijn ook een hoop variabelen buiten parkeren die je ook mee zou kunnen nemen.

De productie van de sneeuwkettingen die je dient te kopen als je gaat wintersporten. Misschien zou je geen winterbanden en dakkoffer hoeven aanschaffen voor jouw specifieke situatie, en ook hierbij komt CO2 vrij.

Het doel van dit vergelijk was om te stellen dat vliegen in de meeste situaties meer CO2 uit zal stoten dan met de auto gaan, maar dat het verschil in sommige situaties kleiner zal zijn dan je wellicht verwacht en in uitzonderlijke situaties zelfs hoger kan zijn.

De vragen in de enquête waren hier in mijn ogen te suggestief en alle nuances die elke soort reis met zich mee brengt niet mee.

Ik ben dit jaar met een zuinig diesel naar Oostenrijk geweest, gemiddeld 1 op 18 gereden en met 2 personen in de auto. Deze reis is duidelijk flink lager in CO2 uitstoot dan vliegend.

Maar ik ben ook alleen met een BMW M6 naar Winterberg geweest, heb gemiddeld 1 op 6 gereden en stootte hiermee dus 2X zoveel C02 per km uit als vliegen in mijn eentje.

Dit zijn 2 voorbeelden waarbij de ene reis per km per persoon onder de 100 gram CO2 uitstoot per km was, terwijl de andere reis boven de 400 gram zat.

*bericht bewerkt door Alex20101990 op 15 mei 2023 18:11

Niet super relevant waarschijnlijk, maar wel gedaan ;-)

Ik denk bijvoorbeeld dat in je eentje in een dikke SUV op wintersport gaan meer CO2 uitstoot dan vliegen, maar dat met 4 personen in een normale personen auto naar wintersport gaan minder CO2 uitstoot creëert dan vliegen doet.

Alex20101990 op 13 mei 2023 11:00

Vliegen geeft altijd meer CO2 uitstoot.

Vinci69_ op 13 mei 2023 20:11

Aan de hand van jouw reactie besloot ik toch eens de materie in te gaan om het uit te zoeken.

Economy Class vliegen is op een vlucht van ~1000 km circa 200 gram CO2 pp per km.
Een dikke SUV of sportwagen (Range Rover/Porsche Cayenne/BMW X5) hebben allemaal motor varianten die duidelijk meer CO2 per km uitstoten per gereden km (300 gram+ is geen uitzondering). Dit is fabrieksopgave bij rustig rijden, dus bij flink doorrijden in Duitsland kan dit zo naar 400/500 gram per km.

In je eentje met een dikke wagen op wintersport gaan kan daadwerkelijk flink meer CO2 uitstoot veroorzaken dan vliegen.

Een grove vuistregel is dat een vliegtuig per persoon op middellange vluchten (700-3500 km) net zoveel CO2 uitstoot per km als een benzine auto die 1 op 12 rijdt. Rijdt je auto zuiniger dan dat, of rij je met 2 of meer personen dan heeft autorijden normaliter inderdaad minder CO2 uitstoot als gevolg dan vliegen.

Wat ook interessant is, en gevolg heeft op de CO2 uitstoot van een reis is de daadwerkelijke afgelegde kms. Een vlucht vanuit Rotterdam naar Innsbruck is volgens het ICAO (de luchtvaart tak van de Verenigde Naties) 721 km, terwijl diezelfde rit met de auto afhankelijk van de gekozen route tussen de 949 en 1008 km is volgens Google Maps.
Dit heeft natuurlijk ook een nadelig effect op de CO2 uitstoot van de auto aangezien de rit 20% langer is dan de vlucht. Dit maakt dus dat een auto nog eens 20% zuiniger op deze specifieke rit moet zijn om minder CO2 uit te stoten dan een vlucht (~1 op 14).

De gemiddelde treinreis is 4X lager in CO2 uitstoot per gereden km dan een gemiddelde auto. Dit betekent dat met een volle auto op wintersport gaan of met de trein de minste hoeveelheid CO2 uitstoot veroorzaakt.

Alex20101990 op 14 mei 2023 07:29

Om het plaatje compleet te maken moet je wel de rit naar en van het vliegveld erbij rekenen.
Auto’s met > 300gCO2 daar moet je ook ver naar zoeken (tenzij heel groot en heel oud) en bij het merendeel van de vakantieritten zitten er 2 of meer mensen in de auto.
Dus ik denk wel dat het correct is te zeggen dat in de praktijk vliegen per persoon meer CO2 uitstoot geeft dan de auto.

Errant op 15 mei 2023 17:35

Er zijn ook een hoop variabelen buiten parkeren die je ook mee zou kunnen nemen.

De productie van de sneeuwkettingen die je dient te kopen als je gaat wintersporten. Misschien zou je geen winterbanden en dakkoffer hoeven aanschaffen voor jouw specifieke situatie, en ook hierbij komt CO2 vrij.

Het doel van dit vergelijk was om te stellen dat vliegen in de meeste situaties meer CO2 uit zal stoten dan met de auto gaan, maar dat het verschil in sommige situaties kleiner zal zijn dan je wellicht verwacht en in uitzonderlijke situaties zelfs hoger kan zijn.

De vragen in de enquête waren hier in mijn ogen te suggestief en alle nuances die elke soort reis met zich mee brengt niet mee.

Ik ben dit jaar met een zuinig diesel naar Oostenrijk geweest, gemiddeld 1 op 18 gereden en met 2 personen in de auto. Deze reis is duidelijk flink lager in CO2 uitstoot dan vliegend.

Maar ik ben ook alleen met een BMW M6 naar Winterberg geweest, heb gemiddeld 1 op 6 gereden en stootte hiermee dus 2X zoveel C02 per km uit als vliegen in mijn eentje.

Dit zijn 2 voorbeelden waarbij de ene reis per km per persoon onder de 100 gram CO2 uitstoot per km was, terwijl de andere reis boven de 400 gram zat.

Alex20101990 op 15 mei 2023 18:10

Dat is net wat ik probeer uit te leggen. Het is niet die ene die heel veel vervuilt, en ook niet degene die heel zuinig is, maar het is het gemiddelde dat telt.
En uiteraard op dezelfde manier berekenen.

Bij veel vragen is het moeilijk om aan te geven dat je meerdere trips in meerdere gezelschappen met verschillende locaties hebt.

Totales Vollidiot

Heb hem ook ingevuld, maar denk dat hij echt opgemaakt is om een gekozen resultaat te bekomen… neemt een beetje het doel van een “enquete” weg, spijtig genoeg. Maar dat zal dan wel commerciële doeleinden hebben zeker?

Bruno op 15 mei 2023 13:38

Maar zo gaat het toch altijd op deze site? Je mag prima kleuren, maar wel binnen de lijntjes die bepaalde mensen trekken, want anders ‘off-topic’, ‘niet relevant’ of met andere drogredenen. Zo zonde. Het verpest de pret op een site over hetgeen ik en vele met mij het allerliefst doen nogal.

liegen geeft altijd meer CO2 uitstoot. § Vinci69_ op 13 mei 2023 20:11

Aan de hand van jouw reactie besloot ik toch eens de materie in te gaan om het uit te zoeken.

Alex20101990 op 14 mei 2023 07:29

Leuk dat je deze moeite genomen hebt. En ook leuk om te lezen.
Ik dacht gewoon dat het algemeen bekend was dat vliegen meer energie kost dan over de grond voortbewegen. Anders zou je immers wel vliegen i.p.v. lopen, fietsen of rijden. 😉

Wat houdt jou het meest tegen om (vaker) met de bus/trein te gaan?

De optie dat niets jou tegen houdt om vaker met de bus te gaan staat er niet bij (ik ga altijd met de bus)

Dirk - LIVE unITed
Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Plaats een reactie